Száznegyven év. Kimondva is sok, hát még, ha nagyszüleink anekdotáit hallgatva a huszadik század eseményeire gondolunk. A szlovén JUB festékgyár is sok mindenen ment keresztül alapítása óta: a két világháború, a délszláv háború, Jugoszlávia szétesése és ezzel a piac nagy részének elvesztése egyaránt sújtotta. A vállalat vezetősége azonban mindig tudott alkalmazkodni a helyzethez: mindig volt annyi tartalék, amivel át tudták vészelni a nehéz időket, mindig volt bennük kitartás, hit és erő. Így ünnepelhetjük most ezt a fantasztikus jubileumot, és nem is akárhogyan: a JUB székhelye bár 1875 óta ugyanott van, az árui mintegy 75 százalékát külföldön értékesíti. Több mint harminc ország piacán van jelen Európa-szerte, ezzel a tíz legjobb nemzetközi szereplésű szlovén vállalat közé írta be magát.
„…felelősek vagyunk tetteinkért”
„A cég fő célkitűzése, hogy felelősek vagyunk tetteinkért.” – osztja meg velünk Somogyiné Vorel Györgyi kereskedelmi és marketing koordinátor, akivel a Construma kiállításon találkoztunk. „A JUB hitvallása, irányvonala, hogy a termékei egészségesek legyenek, és olyan gyártásfolyamatok során állítsák elő őket, amelyekkel a környezetre a lehető legkisebb terhelést róják. Ez végtelenül nagy pro?zmust kíván, a JUB tehát nagyon komoly kutató laboratóriummal rendelkezik és e téren számos díjat és elismerést is kapott.”
140 év ünneplése
Száznegyven év, száznegyven család – ez a mottó, amivel a JUB ezt az évfordulót a társadalmi felelősségvállalásban betöltött szerepének növelésével ünnepli. „Magyarországon két alapítványt támogatunk, az egyikük a Mosolyfestők, akik bölcsődékben, óvodákban, iskolákban, anya és gyermekotthonokban próbálnak vidám falfestményeikkel mosolyt csalni a gyerekek arcára; a másik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete, akiken keresztül 140 rászoruló családot támogatunk 140 csomag festékkel, amit az otthonuk felújítására használhatnak fel.” – meséli Györgyi. A JUB Facebook oldalán egyébként van egy pályázati felhívás, amelyen minden érintett közintézmény részt vehet: az adott fordulót az nyeri, akinek a fotója a legtöbb lájkot kapja. A részletes pályázati leírást a www.mosolyfes-tok.hu oldalon találhatják.
„…mindenképpen megérte”
A JUB olyan rendszermegoldásokat fejleszt, melyek a jövőbe mutatnak: idén egy új, grafit EPS modulokból álló márkát fog bemutatni, a JUBHome-ot, amely kifejezetten az energiatakarékos építészet céljait szolgálja. „Igyekszünk minden irányban jó kapcsolatokat fenntartani, a többi márkával együtt dolgozni a magyar építőiparért, és normális, tisztességes kereskedelmet folytatni.” – vallja a cégvezetés. „Szeretnénk továbbra is olyan alapítványokat támogatni, akik örömet szereznek másoknak. Szeretnénk az alapelveinket megőrizni és továbbvinni az elkövetkező száznegyven évben is. Ha valaki jó szívvel gondol ránk, akkor mindenképpen megérte.”
Jótékonysági árverés A Mosolyfestők a Construmán is ott voltak: a két gimnazista lány által a helyszínen festett mosolygós akvarell a Facebookon kerül árverésre, a befolyt összeggel a törökbálinti Tabitha-ház gyermek hospice-t támogatják.
A cikk a Kolor.hu magazin 2015. tavaszi számában jelent meg.
A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.