A ’90-es években számos vállalkozás alakult a festékkereskedelemre specializálódva. Ezek a vállalkozások mai napig meghatározzák a festékpiac alakulását.
A legtöbb festékbolt családi vállalkozás, amelybe 10 vagy akár 25 év munkáját fektették és teszik ezt minden nap, hogy minden vevői igényt kielégítsenek. Akár egy jó példa is lehet arra, hogy a kereskedő és vevő kapcsolatán keresztül megértsük, milyen lépéseket kell tennünk ahhoz, hogy együtt megteremtsük a jó és hosszútávon fenntartható gazdasági élet feltételeit.
Ha mindez jól működik, már-már természetesnek vesszük, pedig sok ember jól összehangolt munkája kell ehhez.
Ezt tudják a festékboltosok, ezért nem változik évtizedek óta a piaci szerepük. Elmondható, hogy a festékek döntő többségét még mindig festék-boltokban vásárolják meg az emberek.
Festéket a festékboltból!
– széles áruválaszték
– szakmailag felkészült eladók
– rugalmas termékbeszerzés
– szakmai tanácsadás szinte minden problémára
A festék eladási statisztikák azt mutatják, hogy az emberek többségénél szerencsére él a fenti szlogen. A legtöbb ember, mikor festést tervez, az első útja valószínűleg a számítógépéhez vezet, és segítségül hívja mindannyiunk barátját: a Google-t. Az internetet ma még kevesen használják festékvásárlásra, de szinte mindenki itt informálódik a festékek típusáról, tulajdonságáról és persze az árakról. Az első információk begyűjtése után legtöbben ellátogatnak egy festékboltba és esetleg még itt is tanácsot kérnek az üzlet szakképzett eladóitól. Ugyanis a festékvásárlás nem olyan, mint ha egy tv-t, vagy laptopot rendelnénk az interneten, hiszen a műszaki cikkeknél megadják az alapvető paramétereket és az alapján tudunk dönteni. A tv ugyanolyan lesz, bárhová rakjuk a lakásban.
A festéknél szükség van egyéb információkra, mert a szín kiválasztásánál fontos, hogy mennyire világos a festendő helyiség, mekkora a belmagasság, milyen színű bútorokhoz kell igazodni, valamint milyen festékkel volt előző alkalommal kezelve. Ezen kérdések alapján tudnak mindenkinek személyre szabottan terméket ajánlani a festékbolt eladói.
És miért a festékboltban vásároljak? Erre a kérdésre egyszerű a válasz. Nemrég az egyik kollégám megkérdezte, hogy miért járunk drogériába? Ugyanis Ő megveszi a hiper-, vagy szupermarketben a számára szükséges tisztító és pipere termékeket.
A válaszom a kérdésre egyszerű volt: egy több ezer vagy tízezer terméket forgalmazó áruházban sohasem lesz olyan áruválaszték és eladói szakképzettség, mint egy specializálódott üzletben. Ez igaz a festékboltokra is.
A festékbolt dolgozói folyamatosan képzik szakmai tudásukat, valamint a felmerülő vásárlói kérdésekből tanulva hatalmas tapasztalattal rendelkeznek az egyedi problémák megoldásában is. Egy barkács áruházban, mely a festékek mellet számtalan típusú terméket forgalmaz, sohasem lesz olyan széles termékkínálat festék témában, mint egy erre szakosodott festékboltban. Ráadásul, ha nincs raktáron a megvásárolni kívánt termék, azt a legtöbb üzlet pár napon belül be tudja szerezni.
A festékboltok és a gyártók szoros kapcsolata lehetővé teszi, hogy a gyártók mindig értesüljenek a vásárlói igényekről és ennek megfelelően fejlesszék legújabb termékeiket.
A cikk a Kolor.hu magazin 2015. tavaszi számában jelent meg.
A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.