Az internet előfizetések száma Magyarországon 2002-ben 670 ezer volt, 2012-ben meghaladta az 5 milliót.
Ezek a számok mindent elmondanak a világháló befolyásáról.
A fél ország használja ki erre, ki arra. Legtöbben információt keresnek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy ha valaki keres valamit, akkor beírja automatikusan a „google-be”.
A Google nevű internetes kereső a világ legnagyobb vállalatai között van.
2013 első negyedévében közel 14 milliárd dolláros bevételt ért el a Google, ami 31 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja is nőtt, igaz jóval kisebb mértékben, de így is több mint 3 milliárd dollárnyi nyereséggel zárta az első három hónapot.
Egyre többen élnek közösségi életet is az interneten. A legismertebb ilyen oldal a Facebook, melyet Magyarországon már 4,4 millióan használnak aktívan.
Facebook felhasználóinak száma meghaladta az egy milliárdot
Tehát valaki vagy „lájkolja” vagy nem, beköltözött az életünkbe. A Facebooknak olykor némelyek komoly politikai hatást is tulajdonítanak, és a 2011-es nagy arab válság kirobbanására utalnak.
Az alábbi anekdota is erről született:
Hoszni Mubarak találkozik a túlvilágon két korábbi egyiptomi elnökkel, Anvar Szadattal és Gamal Abden-Nasszerrel. Megkérdezi őket, hogyan kerültek oda. „Méreg” – mondja Nasszer. Ezután Mubarak Szadathoz fordul a kérdéssel. „Egy merénylő lövedéke” – mondja Szadat, majd megkérdezi: „És veled mi végzett?”. „A Facebook” – válaszolja Mubarak.
forrás: WikipédiA
2012-es kereskedelmi adatok szerint 170 milliárd Forint körül költöttek az emberek ilyen formában. Ezt a számot idén 200 milliárdra becsülik. Csak érdekesség képen ez a szám a festék-kereskedelem forgalmának hatszorosa.
De mi a helyzet a festékboltokkal?
Festékboltok az interneten
Számos festékkereskedő gondolta már úgy, hogy az internet elkerülhetetlen felülete a fogyasztók elérésének. A legtöbben olyan weboldalt készíttetnek, ahol az elérhetőségeik, szolgáltatásaik és a forgalmazott termékeik szerepelnek, viszont vannak, akik az e-kereskedelemben is látnak fantáziát, így webáruház üzemeltetésébe vágnak. Az online bolt elkészítésének nehézségeit nem feltétlenül a költségek adják, ugyanis rengeteg ingyenes, ill. olcsó keret-rendszert találhatunk. A legnagyobb feladat az, hogy elérjük a vásárlót, az interneten kereső felhasználó ránk találjon.
Egy újonnan induló weboldalnak, ha jól is van felépítve, nem biztos, hogy sikerül megfelelő helyezést elérnie a Google keresőben. A fogyasztók elérését segíti az ún. Google AdWords hirdetés, mely a beállított kulcsszavaknál a keresési találatok előtt jeleníti meg a hirdetésünket. Ez egy igen hatékony, viszont költséges hirdetési forma. A verseny miatt a jó helyezésért akár napi több ezer, akár több tízezer forintot is el lehet költeni, mely nem biztos, hogy megtérül.
Azt biztosan kijelenthetjük, hogy a festék kereskedelemnek is lépést kell tartania és megoldást kell nyújtania a felnövekvő internetes generáció igényeinek kiszolgálására. Netre fel!
kolor.hu számokban 2012
• 253.325 látogatás
• 756.580 oldalletöltés
• 62.568 kulcsszóra előkelő helyen a Google keresőben
• látogatók az ország minden pontjából:
A cikk a Kolor.hu magazin 2013. nyári számában jelent meg.
A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.