A VILÁGHÁLÓ

Az internet előfizetések száma Magyarországon 2002-ben 670 ezer volt, 2012-ben meghaladta az 5 milliót. 

Ezek a számok mindent elmondanak a világháló befolyásáról.

A fél ország használja ki erre, ki arra. Legtöbben információt keresnek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy ha valaki keres valamit, akkor beírja automatikusan a „google-be”.

A Google nevű internetes kereső a világ legnagyobb vállalatai között van.

2013 első negyedévében közel 14 milliárd dolláros bevételt ért el a Google, ami 31 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja is nőtt, igaz jóval kisebb mértékben, de így is több mint 3 milliárd dollárnyi nyereséggel zárta az első három hónapot.

Egyre többen élnek közösségi életet is az interneten. A legismertebb ilyen oldal a Facebook, melyet Magyarországon már 4,4 millióan használnak aktívan.

Facebook felhasználóinak száma meghaladta az egy milliárdot

Tehát valaki vagy „lájkolja” vagy nem, beköltözött az életünkbe. A Facebooknak olykor némelyek komoly politikai hatást is tulajdonítanak, és a 2011-es nagy arab válság kirobbanására utalnak.    

 

Az alábbi anekdota is erről született:

Hoszni Mubarak találkozik a túlvilágon két korábbi egyiptomi elnökkel, Anvar Szadattal és Gamal Abden-Nasszerrel. Megkérdezi őket, hogyan kerültek oda. „Méreg” – mondja Nasszer. Ezután Mubarak Szadathoz fordul a kérdéssel.  „Egy merénylő lövedéke” – mondja Szadat, majd megkérdezi: „És veled mi végzett?”. „A Facebook” – válaszolja Mubarak.

forrás: WikipédiA

2012-es kereskedelmi adatok szerint 170 milliárd Forint körül költöttek az emberek ilyen formában. Ezt a számot idén 200 milliárdra becsülik. Csak érdekesség képen ez a szám a festék-kereskedelem forgalmának hatszorosa. 

De mi a helyzet a festékboltokkal? 

Festékboltok az interneten 

Számos festékkereskedő gondolta már úgy, hogy az internet elkerülhetetlen felülete a fogyasztók elérésének.  A legtöbben olyan weboldalt készíttetnek, ahol az elérhetőségeik, szolgáltatásaik és a forgalmazott termékeik szerepelnek, viszont vannak, akik az e-kereskedelemben is látnak fantáziát, így webáruház üzemeltetésébe vágnak. Az online bolt elkészítésének nehézségeit nem feltétlenül a költségek adják, ugyanis rengeteg ingyenes, ill. olcsó keret-rendszert találhatunk. A legnagyobb feladat az, hogy elérjük a vásárlót, az interneten kereső felhasználó ránk találjon.

Egy újonnan induló weboldalnak, ha jól is van felépítve, nem biztos, hogy sikerül megfelelő helyezést elérnie a Google keresőben.  A fogyasztók elérését segíti az ún. Google AdWords hirdetés, mely a beállított kulcsszavaknál a keresési találatok előtt jeleníti meg a hirdetésünket. Ez egy igen hatékony, viszont költséges hirdetési forma. A verseny miatt a jó helyezésért akár napi több ezer, akár több tízezer forintot is el lehet költeni, mely nem biztos, hogy megtérül.

Azt biztosan kijelenthetjük, hogy a festék kereskedelemnek is lépést kell tartania és megoldást kell nyújtania a felnövekvő internetes generáció igényeinek kiszolgálására. Netre fel! 

kolor.hu számokban 2012

• 253.325 látogatás

• 756.580 oldalletöltés

• 62.568 kulcsszóra előkelő helyen a Google keresőben

• látogatók az ország minden pontjából:

 

A cikk a Kolor.hu magazin 2013. nyári számában jelent meg.

A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.

A belépés és a regisztráció átmenetileg le lett tiltva.
Compare items
  • Total (0)
Compare