Akció! Hogyan lesz akciós egy termék?

Ha besétálunk egy üzletbe, már teljesen természetesnek vesszük, hogy néhány terméket kiemelt helyen találunk: a kasszánál, vagy a polcok végén. Ezek a termékek általában azért kapnak kiemelt figyelmet, mert akciós, kedvezményes áron kaphatjuk meg őket, vagy valamilyen promóció keretében ajándék jár hozzá. Így van ez a festékboltokban is.

Az üzletek tulajdonosai és dolgozói is figyelnek arra, hogy az akciós termékeket a fogyasztók mindig megtalálják és érvényesíteni tudják a kedvezményes vásárlási lehetőséget. Mivel számunkra természetes az akció, sokszor talán bele sem gondolunk:

 

 

Mitől lesz egy termék ára kedvezményes?

Ki biztosítja a kedvezményes árat?

Ki adja a vásárláshoz járó ajándékot?

Sok festékbolt maga is szokott akciókat, promóciókat szervezni, de a legtöbb esetben ennél sokkal össze-tettebb dologról beszélhetünk. Ahhoz, hogy a vásárló végül olcsóbban juthasson a termékhez, számos ember és vállalkozás együttműködése szükséges. A gyártó, a nagykereskedő és a boltos is részt vállal abban,hogy a végfelhasználó minél elégedettebb legyen.

Egy tipikus példán szeretném bemutatni egy akció/promóció átlagos menetét.

A gyártónál megszületik az ötlet: egy-egy termék vagy termékcsoport bevonásával országos akciót szeretnének a fogyasztók részére.

Mivel sok festéküzlet szerzi be a termékeket a piacon nélkülözhetetlen logisztikai szerepet ellátó nagy-kereskedőktől, így a gyártó egyeztet a nagykerrel, hogy a bolt által leadott rendelésben, az akcióban szereplő termékeket, az akciós áron továbbítsa az üzletnek, aki így a kedvezményes árat tovább tudja adni vásárlóinak. Amennyiben a három szereplő között nincs meg a meg-felelő összhang és együttműködés, akkor az akció sikeressége megkérdőjelezhető. A nagykereskedő abban is a gyártó segítségé-re lehet, hogy az egy-egy termékhez vagy vásárláshoz adott ajándékokat eljuttassa az üzletekbe, ahol a vásárló átveheti azt.

A gyártók sokszor készítenek az akció népszerűsítésére hirdetéseket, melyekben tájékoztatják a vásárlót a kedvezményekről és megjelölik, hogy az adott akció/promóció hol vehető igénybe.

Ilyen hirdetés lehet a boltokban kihelyezett plakát, postaládákba eljuttatott szórólap, óriásplakát vagy akár tv-reklám. Mind azt acélt szolgálja, hogy a végfelhasználó értesüljön a kedvezményekről és ajándékokról, valamint segítse agyártó a festékboltok kommunikációját.

 

A cikk a Kolor.hu magazin 2015. nyári számában jelent meg.

A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.

 

A belépés és a regisztráció átmenetileg le lett tiltva.
Compare items
  • Total (0)
Compare