Az idei márciust betemette a hó, de a tavasz és a kora nyár már tipikus festék szezonnak bizonyult. Mezőcsáti Lászlót, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. értékesítési igazgatóját kérdeztük arról, hogy indult az idei szezon, illetve milyen reklámstratégiát választott a bócsai vállalat.
A Poli-Farbe egy új, fiatalosabb arculattal jelentkezett. Mi indokolta a frissítést?
A Poli-Farbe Platinum a magyar festékpiac meghatározó színre kevert terméke, mely piaci bevezetésével kategóriát teremtett, s azóta is a Poli-Farbe dinamikus fejlődésének egyik meghatározó eleme. A vállalatunk és egyik legfontosabb termékünk arculati megújulásával a hangsúlyosabb és letisztultabb design irányába mutató trendeket kívánjuk követni. A termékeink iránti figyelem folyamatos fenntartásához az időről-időre történő arculatfrissítés is hozzá tartozik, ezért társítottunk a Platinumhoz kevesebb szöveget, valamint látványosabb, négy virágmotívumot felvonultató grafikát. Piackutatások szerint a vásárlók körében kedvelt, hogy a Platinum színeit magyar növények, virágok inspirálták, sokan „virágos festéknek” is nevezik. Erre erősítettünk most rá az arculati elemek újragondolásával és a televíziós reklámfilmmel. Termékeinken egy könnyen megjegyezhető, letisztult, de karakteres új logó is egységesen bevezetésre került, ami a jól ismert márkáinkkal kapcsolatos elégedettséget hivatott kiterjeszteni a többi, talán kevésbé ismert és cégünkhöz nehezebben köthető termékünkre. Az új logó akár egy hidat is szimbolizálhat. A kék a tudás, a derűlátás, az optimizmus színe, míg a fémes ezüstszín a precizitást és a szakszerűséget jelképezi. A logó mérete hangsúlyosabb a korábbiakhoz képest, hisz rengeteg munka áll a termékek minősége és a cég fejlődése mögött, amire büszkék vagyunk.
A Platinum márkaismertségének növelését tv-kampány segíti egy nem mindennapi reklámspottal. Milyen célkitűzésekkel láttak neki a kampánynak?
Tavaly az év második felében készíttettünk egy piackutatást az Ipsos piackutató vállalaton keresztül, aminek keretében arra kerestük a választ, hogy a vásárlók milyen igények, szempontok, elvárások alapján választanak festéket. Számunkra az egyik legfontosabb konklúziója az volt a felmérésnek, hogy a Platinum egyrétegű beltéri falfestékkel, annak minőségével kimagaslóan nagy százalékban, maradéktalanul elégedettek a terméket az elmúlt 12 hónapban megvásárlók. Természetesen megkérdeztük, hogy mi áll az elégedettség hátterében, s ezeket a termék ismérveket kommunikáljuk fiatalos, dinamikus formában, a tv spotban, hisz az is kiderült, hogy a célcsoportunk kibővült a fiatalabb generáció irányába. A reklámkampány másik alapvető célja értelemszerűen az, hogy ezúton is segítsük a termék eladását az értékesítési pontokon.
Milyen termékekre fókuszál még a Poli-Farbe 2013-ban?
A Platinum mellett a Boróka Satin oldószeres vastaglazúr és a Boróka Base fakonzerváló alapozó kap kiemelt támogatást, mely termékek a 2012 őszi bevezetésüket követően nagyon jól teljesítenek. Tudjuk, hogy a válság idején nagyon nehéz új márkákat bevezetni a piacra, főleg úgy, hogy nem egy olcsó kategóriáról beszélünk, és ennek tükrében nagyon elégedettek vagyunk a termékek eddigi teljesítményével.
Hogy sikerültek a Poli-Farbe tavaszi vevőtalálkozói? Hogy indult az idei szezonkezdés?
A vevőtalálkozóink a télies időjárás ellenére jól sikerültek, magas részvételi arány mellett tartottuk meg mind a három találkozónkat. Partnereink visszajelzései pozitívak a rendezvények szakmai, kulturális és szórakoztató részeivel kapcsolatosan is. A szezon az időjárás miatt késve indult, mivel még március végén is lehetett bőven havat lapátolni. Ezekért a kieső hideg napokért, hetekért kárpótolt minket a kimagasló forgalmi számokat produkáló április és elmondhatjuk, hogy a május hónap is az elvárásoknak megfelelően teljesített.
Milyenek a fogyasztói szokások és mik a Poli-Farbe válaszai erre?
Az idei évet a kedvezőtlen időjárás mellett továbbra is a válság kapcsán megváltozott fogyasztási szokások jellemzik: kevesebbet, körültekintőbben vásárolnak az emberek, többször is megnézik, mire adják ki a pénzüket. Ezzel kapcsolatosan tudjuk, hogy minél közelebb kell lennünk a vásárlóinkhoz, ismerni az igényeiket, gondjaikat és ezekre gyorsan, rugalmasan kell reagálnunk. Ugyanazért a forgalomért még keményebben, még hatékonyabban kell dolgoznunk. Két lábbal a földön járunk, és mindent el fogunk követni, hogy a Poli-Farbe legyen kereskedő Partnereink preferált festékbeszállítója.
Poli-Farbét mindig is az értékteremtés és a társadalmi felelősségvállalás jellemezte. Idén is lesz folytatása ezeknek a programoknak?
A Magyar Nemzeti Galériában 2012 őszén egy rendhagyó kiállítás formájában lezárult tavalyi jótékonysági sorozatunkat idén folytatjuk és több vidéki helyszínen is meg jelenést biztosítunk hasonló módon készült alkotásoknak. A kiállításra került képeket a Poli-Farbe által biztosított anyagokkal közösen festették fogyatékos és ép művészek. Javaslom mindenkinek, hogy látogassa meg a www.ujrafestettvalosag.hu honlapot, hogy betekintést nyerjen és átélje a közös alkotás szépségét, illetve lássa a művészeti értékű alkotásokat. Azt gondolom, hogy ha a jó szándék megvan, akkor az anyagiakat elő lehet teremteni még ilyen nehéz gazdasági körülmények mellett is arra, hogy támogassuk az elesetteket és rászorulókat a lehetőségek adta kereteken belül. A Poli-Farbe magyar gyártóként, kiemelt célként kezeli a hazai és határon túli jótékonysági programok folytatását, aminek biztos záloga ügyvezetőnk személyisége is.
KR
A cikk a Kolor.hu magazin 2013. nyári számában jelent meg.
A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.