Nincsen fiókokból előhúzható útmutató arra, miként tehető sikeressé egy vállalkozás, de a FESTÉK BÁZIS Kftnél olyan receptet kevertek ki a dinamikusan fejlődő cég létrehozására és működtetésére, amire már a szakma is tudja, hogy mindenképpen érdemes odafigyelni.
A (két)családi vállalkozás régre nyúló ismeretség felelevenítésével, valamint egy jó, és alapjában véve egyszerű ötlettel indult útjára mindössze öt esztendővel ezelőtt. Ekkor határozta el két szakember, a tapasztalt kereskedő Hancs Imre és Turi László festékfejlesztő mérnök-kémikus, hogy együtt viszik sikerre elképzeléseiket, tudva azt: festeni kell, s a megbízható, jó minőségű festékekre mindig szükség lesz.
A feladat adott volt tehát, de a megvalósítás mégsem volt egyszerű. Szűk, belterjes és zárt piacon kellett megtalálniuk azt a keskeny ösvényt, amin elindulhattak. Kiélezett konkurenciaharc közepette, multinacionális cégekkel, nagy és erős bejáratott márkákkal kellett versenyezniük, a kisvállalkozásokat jellemző tőkehiány ellenére. Azonban töret-lenül hittek abban, hogy a sikerek csak kreativitással, az egyre magasabb hozzá-adott értékkel bíró termékek előállításával érhetők el, s számukra a minőség, az innováció, a tisztesség, az emberi és szakmai kapcsolatok lehető legszélesebb körű kialakítása és ápolása lehet az egyetlen járható út.
Ennek megfelelően fejlesztések egész sorát valósították meg, miközben a celldömölki festékgyárral kölcsönösen gyümölcsöző együttműködésben tetőszigetelő anyagaikkal, padlófestékeikkel, lazúrjaikkal gyorsan megvetették lábukat a hazai piacon.
Létrehozták a VALMOR, FACTOR és COROR festékek széles skáláját, kiváló minőségű termékeket ajánlva falra, fára, fémre. És stratégiájuk működőképesnek bizonyult. Ezt mi sem jelzi jobban, hogy mára az ország ezer festékboltjából mintegy hétszázban jelen vannak, ami mindenképpen figyelemreméltó egy öt éves vállalkozástól. Ráadásként országos területi képviselői hálózatuk révén e boltokban havonta egyszer személyesen is elérhetők, ápolják kapcsolataikat, építik a cég és termékei iránti bizalmat, s rendelkezésre állnak szaktanácsadással, az értékesítéssel kapcsolatos információkkal. Komplett vállaltirányítási rendszert működtetnek, s a marketing terén is új utakon járnak.
Legújabb akciójukban, „menüben olcsóbb”, jelentős árkedvezménnyel, egyszer-re kínálják a vásárlóknak vastaglazúr és a „2in1”alapozó termékeiket.
Miközben már a parkettalakok, a speciális lazúrok is megtalálhatók a közel harminc terméket felvonultató palettájukon, a FESTÉK BÁZIS éves szinten 30-40 száza-lékos növekedést produkál. A cég októberben Kft.-ből Zrt.-vé alakul, ezzel is jelezve, a tizenöt főt foglalkoztató társaság jövőképét továbbra is a fejlesztés határozza meg.
És a tulajdonosok elképzelései szerint ez még csak a kezdet. Legújabban a gyártás és a raktárkapacitás bővítését tűzték ki célul, tudva, hogy a megfelelő készletezés a gyors, megbízható és minőségi kiszolgálás alapja. Még szorosabbra fűzve együttműködésüket a celldömölki festékgyárral hamarosan nyitnak az úgynevezett minőségi volumentermékek felé, s várhatóan megjelennek fejlesztéseik-kel a színes és fehér beltéri falfestékek, a zománcfestékek és a hígítók piacán.
A cikk a Kolor.hu magazin 2014. őszi számában jelent meg.
A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.