A FESTÉK TEREMTŐ EREJE

 Jubileumi interjú Szabó Antallal

Baranyi Ferenc – Néked adnám

Néked adnám tenger

Csillagát az égnek

Milliónyi színes, tarka

Virágát a rétnek…

 

20 éves jubileumát ünnepli az idei esztendőben a Poli-Farbe Vegyipari Kft., ebből az alkalomból kérdeztük Szabó Antalt, a bócsai vállalat ügyvezető igazgatóját az elmúlt és az elkövetkezendő húsz esztendőről.

Nem tűnik gondterheltnek, pedig manapság a cégvezetők igencsak stresszes napokat élnek meg!

Nem hiszem, hogy kevesebb gond terhelne engem, mint bármilyen más cégvezetőt a festékiparban, legfeljebb nem látszik rajtam, ugyanis sokat tréningezem testileg és lelkileg, s igyekszem meglátni a pozitívumokat, a jó híreket is ebben a bonyolult anyagi világban.

Vannak még jó hírek?

Hogyne lennének! Rengeteg jó hír van! Csak már észre sem vesszük őket, mert negatív szenzációk, botrány és erőszak terhel minket nap, mint nap. A média ráadásul rátesz egy lapáttal és hangsúlyosabbá teszi a negatívumokat.

A Poli-Farbe elmúlt éveit nem terhelik botrányok. Hogy lehetséges ez?

Már hallottam azt a véleményt, hogy a Poli-Farbe pozitív imidzse és a valóság között van távolság. A legnagyobb kihívások közé egyéb-ként nem az imidzsépítés tartozik, hanem épp az, hogy a cég, a gyártott termékek és az ezekről kialakult kép közötti távolság a lehető legkisebb legyen. Ettől kezdve hiteles és piac-képes az, amivel foglalkozunk.

Hogyan indult a Poli-Farbe 20 évvel ezelőtt?

A Poli-Farbe cégnév előtt már létezett egy kis festékgyártó vállalkozás fischerbócsai székhellyel, ez német segítséggel tudott elindulni és működni. A rendszerváltás idején, 1989-ben kezdődött a történet, a bajorországi Wald-kraiburgban egy családias beszélgetés során. Egy bajor kisvállalkozó felajánlotta segítségét, hogy találjak választ reggelig arra a kérdésre, hogy akarunk-e festéket gyártani. Ő segítségül felajánlott egy egyszerű technológiát és receptúrát, továbbá némi induló alapanyagot. Mindezt tette azért, mert az akkori magyar kormány megnyitotta határait Ausztria felé a kelet-német turistáknak. A válasz reggelre igen volt! 20 évvel ezelőtt pedig Poli-Farbe néven, teljesen önállóan, 100 százalék magyar vállalkozásként folytattuk a munkát.

Egy családi vállalkozás miképp tud vállalattá válni?

Szépen lassan. Az nem úgy van, hogy egyik nap még családi vállalkozás vagyunk, a másik nap pedig már vállalat. A Poli-Farbe évek óta racionalizálási folyamatokon megy keresztül, hogy valódi vállalatként, a stratégiai céljaink eléréséért tudjunk dolgozni valamennyien. Ez egy hosszú folyamat, rögös út, de példánk is mutatja, hogy megvalósítható. A Poli-Farbe a mai napig olyan, mint egy nagy család. Jól tudjuk, honnan jöttünk, kik vagyunk és hová tartunk. Többek között emiatt is vállaljuk fel jóval gyakrabban a mecenatúrát és a jótékony-sági programokat, mint mások. Úgy tartjuk, hogy mit sem érnek a forintok és az eurók, ha a sikereink nem közösek, s értékeinket, pozitív gondolatainak nem tudjuk megosztani mások-kal.

Mi a Poli-Farbe sikerének a titka?

A legfőbb sikerünk, hogy a megfelelő pillanatokban tudtunk azokra az emberekre hallgatni, akik ismerik a festék piacot. A legnagyobb sikerünket, a Platinumot például nem én találtam ki, és csak részben a laborban dolgozó vegyészeink. A szakkereskedők, az eladók és a vásárlók fogalmazták meg azt, hogy mire van szükségük, milyen egy modern falfesték és mennyiért fog elkelni a polcokon. 2005 táján a Platinum berobbant a köztudatba és kategóriát teremtett! Ennek a hatásait a mai napig érezzük, és profitálunk belőle. Közben különböző szakmai díjakkal ismerték el az újabb termék-fejlesztéseinket, ami egy újabb visszaigazolás, hogy jó úton haladunk továbbra is.

Milyennek látja a következő 20 esztendőt?

Az elkövetkezendő 2-3 évről érdemes szót váltani, tovább manapság nehéz tervezni. Magyarországon úgy tűnik, hogy tartós marad a szakkereskedések aránya a festékértékesítés területén, ebből következően nekünk is ezekre a vállalkozásokra kell jobban koncentrálnunk, de nem feladva pozícióinkat a barkácsáruházak és hipermarketek területén. A Pannon Festék Hálózat életre hívásával épp az a célunk, hogy stabilitást és kiszámítható működést biztosítsunk a bizonytalanságokkal küzdő szakkereskedések számára. Az első visszajelzések a hálózat működéséről és üzleti eredményeiről bizakodásra adnak okot, így a következő években folytatjuk a megkezdett expanziót.

Aki ismeri Önt, az jól tudja, hogy idealista ember, aki a szerint nincsenek véletlenek. Elgondolkodott már azon, hogy miért a festéket kapta sorsának?

 A festékre úgy tekintek, mint egy hordozóra, amely teremtő erővel rendelkezik, s frissességet, színt, az alkotás és a szépítés örömét biztosítja mindenki számára. Nem tudom megmondani, hogy miért a festéket kaptam, pontosabban kaptuk, de az biztos, hogy emberileg rendkívül sokat köszönhetek azoknak, akiket a festékgyártásnak köszönhetően megismertem. Valószínűleg nem is a festéket kaptam, hanem csak a lehetőséget, hogy segítségükkel válhassak teljesebb emberré.

KR

 

A cikk a Kolor.hu magazin 2012. tavaszi számában jelent meg.

A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.

A belépés és a regisztráció átmenetileg le lett tiltva.
Compare items
  • Total (0)
Compare