TOVÁBB BŐVÜL A PANNON FESTÉK HÁLÓZAT

Sorra csatlakoznak a Poli-Farbe által létrehívott közösségbe a szakkereskedők az ország különböző pontjain. A Poli-Farbe Pannon Festék Hálózata április végére már 50 újranyitott üzletegységgel fog rendelkezni.  A részletekről Bozsó Tibort, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. projektvezetőjét kérdeztük.

A   Poli-Farbe Pannon Festék Hálózatot 2011-ben hívta életre a bócsai festékgyár abból a célból, hogy a korábban sokat hangoztatott összefogás és közös együttműködés meg tudjon valósulni a szakkereskedők, illetve az egyik legnagyobb hazai gyártó cég között. A hálózat egyértelmű kereskedelmi koncepción alapul: a szakkereskedések lehetőséget kapnak a Poli-Farbe minőségi magyar termékeinek hangsúlyos és modern kihelyezésére, valamint a közös marketingre és a jó kondíciókra, a megújulással pedig jól járnak a vásárlók, a kereskedők és a gyártó is. A festékpiacon tapasztalható bizonytalanságban a Poli-Farbe Pannon Festék Hálózata stabil üzleti kapcsolatokat és kiszámíthatóságot kínál.

– A legfrissebb piackutatások szerint az elmúlt években mérhetővé vált egy olyan – 10 százaléknál még nem nagyobb – szegmens a magyar társadalomban, amely kifejezetten keresi a hazai termékeket, ha érzékel olyan hozzáadott értéket, amely fontos számára – mondta Bozsó Tibor, a Poli-Farbe projektvezetője. – A Poli-Farbe minőségi festékei és vakolatai amellett, hogy magyar árucikkek, versenyképes árakon érhetőek el, így joggal gondoljuk azt, hogy a folyamatosan bővülő hálózatunk, amely a mi magyar termékeinkre fókuszál, sikeres és eredményes lesz minden szempontból. Az összefogás és a stabilitás kulcskérdés a mai magyar kereskedelemben, ebben szeretnénk példát mutatni, nyilván az üzleti érdekeink érvényesítése mellett.

Felmérések szerint a hazai terméket preferálók körében a hozzáadott értékek köre általában a kiemelkedő minőség, a minőségbiztonság, illetve a hazai gazdaság támogatását, illetve ezek kombinációit fedi le. A magyar termékekhez lojális fogyasztás nem elsősorban a jövedelem függvénye, sokkal inkább befolyásolja a nem, az életkor, illetve a végzettség. Egy másik kutatás eredményeképpen olyan érdekességekre is fény derült, hogy a vásárlók jelentős része bizonytalan a kiválasztandó márkát illetően, amikor otthonszépítési megoldást keres a festékboltban. Ebből pedig az következik, hogy ha az eladótérben elsőként magyar termékek széles választékával találkozik, akkor nagy eséllyel azt fogja választani.

– A hálózat másik nagy előnye a vásárló szempontjából a szaktanácsadás – tette hozzá Bozsó Tibor. – A szakkereskedésekben hozzáértő eladók és emberibb kiszolgálás tapasztalható, szemben a nagyáruházakkal. Aki igényli, annak a hálózat megbízható mesterembereket is ajánl a magyar festékek és kellékek mellé, ezzel pedig növelni lehet az üzletegység iránti bizalmat, tehát a vásárló máskor is visszatér majd, és jó szívvel ajánlja tovább.

Nem kell ahhoz piaci elemzőnek lenni, hogy látni lehessen: a hazai festékpiacon idén is viszonylag negatív a hangulat. A Poli-Farbe azonban azt tapasztalja, hogy abban a harminc Pannon Festék szakkereskedésben, ahol megtörténtek az átalakítások, megújult az üzletegység és új Poli-Farbe polcok létesültek, egyértelműen megnőtt a forgalom és pozitívak a visszajelzések mindenki részéről. Emiatt a Poli-Farbe úgy döntött, hogy a szezon kezdetéig intenzívebbé teszi hálózathoz csatlakozó szakkereskedések átalakítását, így idén áprilisra már 50 újranyitott festékboltja lesz a Poli-Farbe Pannon Festék Hálózatnak. Jelenleg már 130 szakkereskedés csatlakozott a hálózathoz, az üzletek átalakítása szakaszosan zajlik.

 – A Poli-Farbe Pannon Festék Hálózathoz csatlakozás nem jelent rabigát, sokkal inkább egy egyedi lehetőséget az összetartozásra – hangsúlyozta Bozsó Tibor. – A szakkereskedés megtarthatja függetlenségét, a Poli-Farbe termékek hangsúlyos megjelenése mellett saját maga alakíthatja árképzését és beszerzését. A Poli-Farbe elemzései szerint hosszú távon megmarad az a tendencia Magyarországon, hogy a festékkereskedelem forgalmának közel 80%-át a szakkereskedések fogják adni, míg a barkácsáruházak és a hipermarketek osztoznak a további 20%-on. A magyar vásárlók attitűdje és a tradíciók ebben a szegmensben kedveznek a kisebb üzletegységeknek, ezért döntött úgy a Poli-Farbe, hogy jelentős összegeket fordít a hálózat fejlesztésébe.

A Poli-Farbe Pannon Festék Hálózat valamennyi üzlete elérhető a Poli-Farbe és a Kolor.hu honlapján, illetve a www.holvegyekfesteket.hu honlapon!

Jelenleg már 130 szak-kereskedés csatlakozott a hálózathoz. Idén áprilisra már 50 újranyitott festékboltja lesz a Poli-Farbe Pannon Festék Hálózatnak

 

KR

 

A cikk a Kolor.hu magazin 2012. tavaszi számában jelent meg.

A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.

 

A belépés és a regisztráció átmenetileg le lett tiltva.
Compare items
  • Total (0)
Compare