Életünkben nagy jelentőséget tulajdonítunk a kerek évfordulóknak, születésnapoknak. Ahogy telik az idő, úgy leszünk egyre bölcsebbek, tapasztaltabbak. Néha megállunk és felidézzük, hogy mi is történt velünk az elmúlt évek során. Így van ez a cégek életében is, ahol a 10 éves születésnap már egy igen jelentős szám. Az idén 10 éves Mobilchem Kft. ügyvezetőjével, Papp Péterrel beszélgettünk.
10 éves a cég, viszont úgy tudom, hogy már sokkal régebb óta foglalkozol kereskedelemmel.
Igen. Már több mint 15 éves kereskedelmi múlttal rendelkezem. Mielőtt céget alapítottam, alkalmazott-ként dolgoztam egy nagy-kereskedelmi cégnél, mint értékesítő. Jó kapcsolatot alakítottam ki a partnerek-kel és sikerült a kereskedelem alapjait elsajátítanom.
Honnan jött az ötlet, hogy saját céget alapíts? A megszerzett tapasztalatok birtokában úgy gondoltam, hogy eljött az ideje, hogy a saját főnököm legyek és a saját utamat járjam. Néhány termékkel indítottam a vállalkozásomat, melyek leginkább szezonális termékek voltak, de a partnerek számának növekedésével a termék szortiment is bővült. Ma már közel 1000 partnert szolgálunk ki leginkább Budapesten és a kelet-magyarországi régióban, de folyamatosan keresnek meg új kereskedők Nyugat-Magyarországról is.
Mit gondolsz, mi a titka, hogy ennyi partnerrel tudtok folyamatosan együttműködni?
Elég korán rájöttem, hogy nem elég a meglévő termékpalettát értékesíteni, hanem folyamatosan figyelni kell a visszajelzéseket, igényeket, mi az, amire szüksége van a boltosnak, mit keresnek a vevők, mi az, amivel egy kis pluszt adhatunk a vásárlóinknak. Így növekedett a termék szortimentünk folyamatosan. Jelenleg közel 50 márka, kb. 2000 termékét értékesítjük. Csak néhány termék-csoportunk: munkaruházat, munkavédelmi felszerelések, ragasztók, festék spray-k, festőszerszámok, autóápolási termékek és még hosszan sorolhatnám. Rendelkezünk jövedéki engedélyszámmal is, így az ebbe a kategóriába eső termékekkel is ki tudjuk szolgálni partnereinket. Folyamatosan keressük az újdonságokat, lehetőségeket.
Úgy tudom, hogy több márkának vagytok a kizárólagos magyarországi forgalmazói. Mi a leg-nehezebb egy új termék bevezetésénél?
Számos olyan termék létezik a piacon, amelyik már elég régóta része az életünknek és ezek a márkanevek beleégtek az emberekbe. A legnehezebb az ilyen termékek alternatíváját bevezetni, még akkor is, ha esetleg vannak olyan tulajdonságai az új fejlesztésnek, amik jobbak a meg-szokottnál. Az emberek nehezen váltanak.
Tudnál esetleg egy konkrét példát mondani?
Természetesen. Ilyen például a CX-80 termékcsalád, melynek egyik tagja a CX80 Univerzális kenőanyag, mely a megszokott WD40 alternatívája. Ez egy univerzális kenő, védő, kontaktjavító, nedvesség kiszorító és zár-jégtelenítő spray. Ráadásul az ismertebb márkával ellentétben a CX-80 nem jövedéki adó köteles termék. A bevezetése nehéz volt, de aki használta, kipróbálta az csak jó véleménnyel volt róla. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk a partnereinktől, már folyamatosan keresik a terméket a vásárlók is.
Korábban említetted, hogy leginkább Budapesten és Kelet-Magyarországon vannak partnereitek. Tervezitek a nyugat-magyarországi terjeszkedést is?
Partnereink száma folyamatosan bővül és már számos kereskedővel állunk kapcsolatban az ország minden részéről, de természetesen várjuk az új kis- és nagykereskedők jelentkezését is.
Mi az, amit együttműködésként fel tudtok ajánlani az új jelentkezőknek?
Nem csak az újaknak, hanem a meglévő partnereknek is igyekszünk a segítségére lenni a rugalmas kiszállítással, kedvezményekkel. Emellett mi a kiskereskedő partnereinket azzal is támogatjuk, hogy nem szállítunk be nagyáruházakba, multikba. Szeretnénk egy olyan együttműködést a velünk üzleti kapcsolatba kerülő vállalkozásokkal, mely mindannyiunk sikerét biztosítja. Jelenleg is sok telefonos/ internetes megkeresés érkezik hozzánk közvetlenül a fogyasztótól. Igyekszünk az érdeklődőt a hozzá legközelebb eső partnerünkhöz irányítani.
A cikk a Kolor.hu magazin 2016. őszi számában jelent meg.
A megjelent Kolor.hu magazinokat IDE kattintva tekintheti meg.